‘Net een stap verder gaan dan de klant van je verwacht’
Riskonet en Reach werken al sinds 2015 samen. De eerste opdracht was het vernieuwen van de website die Ron de Bruijn bij de oprichting van Riskonet destijds zelf in elkaar had gezet. “We hebben een halve dag gepraat om vast te stellen wat we precies gingen doen.”
“Bij Riskonet hebben we een filosofie dat we dingen waar we niet goed in zijn en waar we ook niet goed in willen worden uitbesteden”, begint oprichter en managing partner Riskonet Ron de Bruijn te vertellen. Dat ze goed zijn in wat ze zelf doen, is te zien aan de groei die het bedrijf in een decennium heeft doorgemaakt: van twee mensen in Nederland naar 26 mensen wereldwijd. “In Nederland bestaat ons team uit twaalf mensen. Daarnaast hebben we vestigingen in Polen, Turkije, Zuid-Afrika en Australië en strategische partners in tal van andere landen.”
‘We hebben de wind mee’
Riskonet is gespecialiseerd in strategisch en operationeel risicomanagement en zet zich als onafhankelijke partij in om integraal de risico’s bij bedrijven in kaart te brengen en waar nodig te vertalen naar verbetervoorstellen. Hierbij kijkt Riskonet naar wet- en regelgeving, verzekerbaarheid en de continuïteit van de onderneming. “De laatste drie jaar zien we dat ons concept echt in de markt begint te landen. Door ontwikkelingen in wet- en regelgeving en bij verzekeraars hebben we de wind mee, omdat daardoor problemen ontstaan die wij kunnen oplossen.” Andere kansen liggen op het gebied van risico’s die klimaatverandering en biodiversiteitsverlies met zich meebrengen.
“Bedrijven moeten steeds meer gaan rapporteren, dat sluit aan bij wat wij doen op het gebied van wet- en regelgeving, verzekerbaarheid en de continuïteit van bedrijven.”
‘Onze website is ons visitekaartje’
Reach ontwikkelde en realiseerde onder meer de corporate website van Riskonet.
Door de jaren heen groeide het bureau mee met de internationalisering van het ingenieursbureau “Onze website is ons visitekaartje”, vertelt Ron.
Hij zorgt ervoor dat we gezien worden en leads binnenhalen. Daarbij kiezen we ervoor om onze kennis breed te delen, door middel van white papers en blogs.”
Reach publiceert met ‘native’ redacteuren in vijf talen al deze content op de corporate website.
Complexiteit doorgronden
“Reach heeft nadrukkelijk bijgedragen aan het sterke merk dat Riskonet in de riskmanagement- en verzekeringsmarkten is. We maken dankbaar gebruik van de kennis van het team op het gebied van (strategische) communicatie. De samenwerking is goed.” Snelheid en flexibiliteit zijn daarbij voor Riskonet belangrijk. “
Als er zich in een van de landen waarin we actief zijn iets voordoet, willen we dat over het algemeen snel communiceren. Daarbij is het belangrijk dat een bureau de complexiteit van ons vak begrijpt en korte lijntjes heeft naar onze adviseurs overal ter wereld. De redacteuren van Reach gooien uit onze naam regelmatig een steen in het water. Zo ontstaan er dankzij onze publicaties in combinatie met LinkedIn posts dialogen die het vakgebied verder helpen.”
“Wat ik ervan vind dat ze bij Reach soms eigenwijs of kritisch zijn? Dat vind ik prima. Dat zijn wij naar onze klanten ook. Ik denk dat onze manier van werken sowieso op elkaar lijkt. Wij gooien ook geen rapport over de schutting en zeggen: succes ermee! In een goede samenwerking help je elkaar, ontzorg je elkaar en ga je vaak net een stapje verder dan de klant van je verwacht.”