Ron de Bruijn, oprichter en managing partner Riskonet

‘Net een stap verder gaan dan de klant van je verwacht’

“Bij Riskonet hebben we een filosofie dat we dingen waar we niet goed in zijn en waar we ook niet goed in willen worden uitbesteden”, begint oprichter en managing partner Riskonet Ron de Bruijn te vertellen. Dat ze goed zijn in wat ze zelf doen, is te zien aan de groei die het bedrijf in een decennium heeft doorgemaakt: van twee mensen in Nederland naar 26 mensen wereldwijd. “In Nederland bestaat ons team uit twaalf mensen. Daarnaast hebben we vestigingen in Polen, Turkije, Zuid-Afrika en Australië en strategische partners in tal van andere landen.”

‘We hebben de wind mee’

Riskonet is gespecialiseerd in strategisch en operationeel risicomanagement en zet zich als onafhankelijke partij in om integraal de risico’s bij bedrijven in kaart te brengen en waar nodig te vertalen naar verbetervoorstellen. Hierbij kijkt Riskonet naar wet- en regelgeving, verzekerbaarheid en de continuïteit van de onderneming. “De laatste drie jaar zien we dat ons concept echt in de markt begint te landen. Door ontwikkelingen in wet- en regelgeving en bij verzekeraars hebben we de wind mee, omdat daardoor problemen ontstaan die wij kunnen oplossen.” Andere kansen liggen op het gebied van risico’s die klimaatverandering en biodiversiteitsverlies met zich meebrengen.

“Bedrijven moeten steeds meer gaan rapporteren, dat sluit aan bij wat wij doen op het gebied van wet- en regelgeving, verzekerbaarheid en de continuïteit van bedrijven.”

“Bedrijven moeten steeds meer gaan rapporteren, dat sluit aan bij wat wij doen op het gebied van wet- en regelgeving, verzekerbaarheid en de continuïteit van bedrijven.”

Kijk wat Reach voor u kan betekenen

‘Onze website is ons visitekaartje’

Bekijk riskonet.com

Ron de Bruijn, oprichter en managing partner Riskonet

Complexiteit doorgronden

“Reach heeft nadrukkelijk bijgedragen aan het sterke merk dat Riskonet in de riskmanagement- en verzekeringsmarkten is. We maken dankbaar gebruik van de kennis van het team op het gebied van (strategische) communicatie. De samenwerking is goed.” Snelheid en flexibiliteit zijn daarbij voor Riskonet belangrijk. “

Als er zich in een van de landen waarin we actief zijn iets voordoet, willen we dat over het algemeen snel communiceren. Daarbij is het belangrijk dat een bureau de complexiteit van ons vak begrijpt en korte lijntjes heeft naar onze adviseurs overal ter wereld. De redacteuren van Reach gooien uit onze naam regelmatig een steen in het water. Zo ontstaan er dankzij onze publicaties in combinatie met LinkedIn posts dialogen die het vakgebied verder helpen.”

“Wat ik ervan vind dat ze bij Reach soms eigenwijs of kritisch zijn? Dat vind ik prima. Dat zijn wij naar onze klanten ook. Ik denk dat onze manier van werken sowieso op elkaar lijkt. Wij gooien ook geen rapport over de schutting en zeggen: succes ermee! In een goede samenwerking help je elkaar, ontzorg je elkaar en ga je vaak net een stapje verder dan de klant van je verwacht.”

‘Onze manier van werken lijkt op elkaar. Wij gooien ook geen rapport over de schutting en zeggen: succes ermee!’

Klantverhalen