We zien dat de campagne effect heeft’
Wat begon met een interim opdracht en het helpen bij het selecteren van een nieuwe senior communicatieadviseur is uitgegroeid tot het opstellen van een communicatiestrategie en het ontwikkelen en produceren van de daaruit vloeiende communicatiemiddelen en -kanalen.
Markenheem biedt zorg waar het nodig is aan ouderen in de regio’s Doetinchem en Bronckhorst. Naast wijkverpleging, dagbesteding en hulp bij huishouden beschikt de organisatie over vijf woonzorglocaties.
“Communicatie is een vak. Wij zijn een middelgrote zorgorganisatie en hebben die vaardigheden zelf beperkt in huis. Dan is het fijn om samen te werken met een partij als Reach,” zegt bestuurder Markenheem Anja Stunnenberg beslist.
“Voor ons is het belangrijk dat een bureau ons niet alleen helpt met het bepalen van de strategie, maar ook de uitwerking en productie op zich neemt. Alleen zo ontstaat eenheid. Na vastgesteld te hebben hoe we de strategie handen en voeten zouden gaan geven voor onze medewerkers, hebben we samen bepaald hoe we de strategie zouden gaan positioneren in de regio.”
‘Uitrollen van de huisstijl’
Vervolgens zijn alle communicatiemiddelen in print en online in de nieuwe huisstijl vormgegeven, kwam er onder meer een strategievideo en heeft Reach samen met zusterbureau Kinekt de nieuwe corporate website ontwikkeld en gebouwd.
“Deze website is in lijn met wat we in de strategie hebben verwoord. Wat ik heel fijn vind, is dat het team van Reach met ons meedenkt, ons er regelmatig op wijst dat er meerdere opties zijn en ons vervolgens adviseert. Als we A vragen, krijgen we niet per definitie A, maar soms ook goed onderbouwd waarom B beter zou zijn.”
‘Omvang sluit goed bij ons aan’
“Wat ik verder prettig vind, is dat de omvang van Reach goed aansluit bij onze omvang en dat het team aanvoelt hoe het is om voor een lokaal geworteld bedrijf als Markenheem te werken. In de samenwerking is het voor ons belangrijk dat een bureau de context begrijpt waarin wij opereren en dat je altijd met elkaar in gesprek blijft. Wanneer ik door Reach verrast werd?
Met de video die we gemaakt hebben voor de arbeidsmarkt [link naar video]. Het is zo’n mooi verhaal, de beelden komen écht binnen en misschien nog belangrijker: we zien dat de campagne effect heeft; we krijgen sindsdien gerichtere sollicitaties binnen.”