ARN
BREUKELEN – TIEL
ARN en zijn partners streven naar verantwoorde en hoogwaardige recycling van auto’s. De organisatie gaat te werk vanuit de overtuiging dat de recycling van auto’s bijdraagt aan de circulaire economie, waarbij er geen schade is voor milieu en leefomgeving.

GEVRAAGD
Hoe bewijzen we dat we circulair zijn tot in onze poriën?
GELEVERD
Reached
Onderscheidende identiteit en positionering
Co-ontwikkeling organisatieplan met nieuw elan
Bewijsvoering met ‘practice what you preach’ communi-catiemiddelen
Het managementteam van ARN, voorheen Auto Recycling Nederland, bezon zich op de koers voor de middellange termijn. Het vertrekpunt was bijzonder, want de organisatie behaalt samen met zijn ketenpartners, de Nederlandse autorecyclingbedrijven, de minimale norm en overschrijdt deze zelfs.
Nieuw perspectief
De adviseurs van Reach ontwikkelden aan de hand van enkele intensieve workshops, samen met het ARN-management een nieuwe positionering. In de ‘brand story’, missie en visie krijgt de bevlogenheid van het ARN-team volop de ruimte. Met resultaat. De experts van ARN rusten niet totdat een nieuwe werkelijkheid is bereikt: volledige autorecycling, met daarbinnen hoogwaardige, hernieuwde grondstoffen.
Communicatie levert bewijs
Het nieuwe elan is doorontwikkeld in een middellange termijn organisatieplan en wordt gevoeld in de eigen organisatie. Die trots wil ARN ook extern uitdragen. Reach ontwikkelt daarom communicatieconcepten waarmee wordt bewezen dat ARN en zijn medewerkers circulair zijn tot in hun poriën. Met behulp van onderzoek onder zowel externe relaties als medewerkers wordt doorlopend de vinger aan de pols gehouden.
Circulaire communicatie
Zelfs het duurzaamheidsverslag dat we jaarlijks online en in print voor ARN mogen ontwikkelen en publiceren, werd een circulaire productie. Is het jaarverslag inhoudelijk onderscheidend; het ontwerp van de verpakking maakt de publicatie ronduit uniek. Ieder jaar opnieuw werken we met reststoffen uit demontage auto’s. De verpakking bewijst de waarde van reststoffen en illustreert de betekenisvolle ambities van ARN.
“Samen met Reach hebben we een nieuwe stip op de horizon geplaatst voor ARN. Daarmee geven we medewerkers en overige stakeholders een waardevol perspectief, dat krachtig wordt uitgedragen met onze nieuwste communicatiemiddelen.”
Ingrid Niessing, algemeen directeur ARN
Practice what you preach video
Een auto gaat gemiddeld na 18 jaar naar de sloop. In Nederland zijn dat zo’n 230.000 voertuigen per jaar. In deze video leggen we uit hoe autorecycling in Nederland eruit ziet. Van inlevering bij een autodemontagebedrijf tot nuttige toepassing. Zodat er uiteindelijk nog slechts een boodschappentas aan restmateriaal overblijft.
Innoveren doe je samen
ARN betrekt relaties graag bij innovatie. Eén keer per jaar zelfs in groten getale, tijdens de ARN Relatiedag. Het team van Reach interviewt op de dag zelf sprekers en peilt reacties bij de bezoekers. Binnen twee werkdagen worden de verslagen door ons online gepubliceerd onder een grote groep betrokkenen gedistribueerd.
WANT TO REACH US?
© 2019 Reach Communications BV