RABOBANK – FINANCIËLE DIENSTVERLENER
UTRECHT
De Rabobank wil samen met haar klanten hun leef- en werkomgeving
sterker maken. De bank is er in de eerste plaats om de ambities van
klanten te helpen realiseren. Bovendien voelt ze zich
medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van klanten.
HOOFDREDACTEUR
CORPORATE REDACTIETEAM
Opdracht
De interim hoofdredacteur van Reach gaf in 2016 leiding aan het
Rabobank redactieteam dat verantwoordelijkheid draagt voor de
corporate website Rabobank.com en voor alle interne
communicatiemiddelen en -kanalen. Hij leerde hen om te denken en
handelen volgens de lijn van contentdomeinen, hoofdonderwerpen en
daarbinnen onderwerpen. Daarnaast heeft het team leren werken met
contentkalenders op jaar-, maand- en zelfs dagelijks niveau. Over alle
communicatiekanalen en –middelen heen.
Resultaat
Het corporate redactieteam heeft geleerd te werken langs de
structuur van een meerjarige contentstrategie. Thema’s en
onderwerpen worden goed voorbereid, gepland en vooraf besproken
met interne stakeholders in de hele Rabobank-organisatie.
Voorafgaand aan elke redactionele productie wordt bepaald welke
kanalen en middelen het beste kunnen worden ingezet om de
doelgroep te bereiken. De te gebruiken redactionele stijl(en) worden
hierop aangepast, evenals de tagging.

WANT TO REACH US?
© 2019 Reach Communications BV