ROYAL JONGBLOED – DRUKKERIJ, BINDERIJ EN UITGEVERIJ MET 156 JAAR ERVARING
HEERENVEEN

Royal Jongbloed ontwikkelt, vervaardigt, publiceert en distribueert voor trouwe relaties overal ter wereld bijzondere gedrukte en online boeken en tijdschriften. De onderneming bestaat uit een uitgeefgroep (met uitgeeffondsen voor bijbels, boeken, magazines en lesmethoden) en een grafisch bedrijf (met rotatiedruk, afwerking en distributie). De Dwarsligger is één van de populaire merken.
CEO
Opdracht
De interim CEO van Reach gaf, met ondersteuning van de CFO, in 2018 leiding aan Royal Jongbloed en kreeg als primaire opdracht het formuleren en implementeren van een middellange termijn plan voor de totale onderneming. Daarbij hoorde het opzetten van een goed werkende organisatiestructuur, integratie van een recent overgenomen uitgeverij en het opstellen van een plan van aanpak voor de benodigde vernieuwing van het machinepark, in combinatie met een huisvestingsvraagstuk.
Resultaat
Royal Jongbloed presenteert zich met een eigentijdse communicatiestijl en is ingericht langs de lijnen van een nieuw strategisch plan, met daarbinnen een herformulering van de kernactiveiten: Printing, Finishing, Publishing en Education. Een marktgerichte benadering staat bij alle kernactiviteiten centraal. Er is een positieve wending gegeven aan de cultuur, sleutelposities zijn ingevuld met gekwalificeerde medewerkers en tactische investeringen worden gefaseerd uitgerold. De onderneming is klaargemaakt voor een nieuwe, vaste CEO, die in 2019 is gestart.
WANT TO REACH US?
© 2019 Reach Communications BV