STAATSBOSBEHEER – NATUURBEHEER
AMERSFOORT
Natuur waarmee je je verbonden voelt. Daar maakt Staatsbosbeheer zich sterk voor. Een Nederland waar we natuur en landschap koesteren, maar waar ook plaats is voor beleven en benutten.
GEVRAAGD
Hoe bouwen we een sterke positie op in de zakelijke markt?
GELEVERD
Reached
Heldere positionering voor Zakendoen met Staatsbosbeheer
Validatie bij zakelijke doelgroep
Concrete acties om de positionering te realiseren
Het publiek kent Staatsbosbeheer als natuurbeheerder en als gastheer van ’s lands mooiste gebieden om te recreëren. Staatsbosbeheer is daarnaast de grootste producent én leverancier van biobased grondstoffen. Bij slechts een beperkt deel van ondernemend Nederland is dat bekend. Daar moest verandering in komen.
Brand story zakelijke markt
Het team van Reach heeft zich verdiept in de producten en diensten die Staatbosbeheer zakelijke relaties te bieden heeft. Met die informatie als basis, hebben we de ambities van Staatsbosbeheer in de zakelijke markt verwoord in de vorm van een brand story, met bijbehorende claims. Om de ambitieuze claims te realiseren, moet de organisatie nog stappen zetten. Met een gap analyse hebben we de te ondernemen acties nauwgezet vastgelegd.
Validatie bij de doelgroep
Een nieuwe positionering is niets waard als hij niet is gevalideerd door de mensen waarom het draait: de ondernemers die de producten en diensten van Staatsbosbeheer afnemen of zouden moeten afnemen. We hebben daarom in focusgroep sessies het huidige en gewenste beeld van Staatsbosbeheer bij de doelgroep getoetst. Bij Reach doen we dat in de vorm van even effectieve als compacte stellingenworkshops.
“De samenwerking met Reach heeft ons helderheid gebracht in hoe Staatsbosbeheer zich het beste kan positioneren in de zakelijke markt. Zo leert het publiek ons ook van deze kant kennen.”
DEBBIE KAMPHUIS, DIRECTEUR DIVISIE BELEVEN & BENUTTEN STAATSBOSBEHEER
WANT TO REACH US?
© 2019 Reach Communications BV